.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش قیمت شیر برای واحدهای لبنی پذیرفتنی نیست

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی کشور گفت: با وجود اظهارنظرهای محتلف در خصوص افزیش قیمت شیر، افزایش بی رویه قیمت برای واحدهای لبنی نیز مقرون به صرفه نیست.
به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، علی احسان ظفری با بیان اینکه قیمت شیر خام پارسال 435 تومان بوده و با توجه به کاهش قیمت نهاده های دامی این قیمت باید کاهش می یافت، افزود: با کاهش قیمت نهاده های دامی قیمت شیر هم باید به صورت طبیعی کاهش یابد که متاسفانه شاهد یک روند رو به رشد قیمت در این زمینه هستیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون قیمت شیرهای صنعتی 520 تومان و قیمت هر کیلو شیر سنتی بین 450 تا 470 تومان است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی کشور در خصوص برنامه های این اتحادیه برای کاهش قیمت شیر تصریح کرد: برنامه و اقدام برای کاهش قیمت باید با کمک دولت باشد و صنعت و صنف مربوطه به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهند.
ظفری تاکید کرد: اگر این روند غیراصولی و غیرکارشناسی ادامه یابد صنعت نیز مجبور به افزایش قیمتها شده در حالیکه این افزایش برای صنایع تولیدی هم پذیرفتنی نیست.
وی گفت: با توجه به اینکه قیمت نهاده های دامی در جهان و ایران کاهش پیدا کرده و روزانه این قیمت ها متغییر است باید کارشناسی دقیقی صورت بگیرد.
وی بیان داشت: مسئولان سازمان حمایت از مصرف کننده باید با همراهی صنایع تولید شیر خام و فرآوری کننده بتوانند قیمت کارشناسی شده را تعیین کنند که زیان مصرف کننده را در پی نداشته باشد و به تولید کننده هم آسیبی نرساند.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های لبنی کشور اذعان داشت: تبدیل کنندگان شیر خام به محصولات فرآوری شده باید بدانند اگر قیمت ها به سطحی برسد که مصرف کننده توان خرید نداشته باشد، هر دو گروه تولیدکننده صدمه خواهند دید.
ظفری همچنین در خصوص افزودنی های مجاز و غیرمجاز به شیر خام گفت: به طور کلی اضافه کردن افزودنی های غیرمجاز در شیر خام پذیرفتنی نیست و این اقدام یک کار غیرقانونی است که انتظار می رود دولت به صورت جدی در این بخش وارد شود.
به گفته وی، یکی از دغدغه ها و گلایه های صنعت هم این موضوع بوده زیرا شیری که دارای افزودنی باشد نمی تواند مورد استفاده در صنعت قرار گیرد و شیر فرآوری شده از چرخه مصرف خارج می شود.
ظفری در عین حال تاکید کرد: شیری که اکنون در چرخه مصرف وجود دارد کاملا سالم است زیرا دستگاه های نظارتی در صنایع و مسئولان امر به صورت مداوم در حال آزمایش و تحقیق هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.